Snažíme se na svém bitevním poli obstát se ctí, což se nám daří, říká ředitel pivovaru Tůma

DUDÁK – Měšťanský pivovar Strakonice je jeden z nejvýznamnějších podniků ve městě. Proto jsme udělali rozhovor s jeho ředitelem Jaroslavem Tůmou a ptali se na to, co si o jeho postavení na trhu myslí.

DUDÁK - Měšťanský pivovar Strakonice Na konci června  pivovar opět pořádal pivovarskou pouť, jak hodnotíte tuto akci?
Na pivovarskou pouť se každým rokem pečlivě připravujeme a letos tomu nebylo jinak. S ohledem na počasí, které nás na začátku pitné sezony i na pouti potrápilo, hodnotím 19. ročník pivovarské poutě jako velmi úspěšný. Jsem velmi rád, že se lidé bavili a médiím neunikla ani naše soutěž jedlíků – Řízková olympiáda. Na pouti bylo odhadem okolo šesti tisíc lidí, kteří vypili 232 sudů piva.

Pivovar pod vaším vedením dosáhl mnoha úspěchů, který považujete za nejdůležitější?
Řekl bych, že se jedná o kroky, které vedou k naplnění našich plánů. Postupně uskutečňujeme stanovené investice do výroby a zkvalitnění výrobních procesů. Aktivně také rozvíjíme obchodní činnost a dávno nejsme, jak se říká: „Pouze za komínem“. Pokud mohu, shrnul bych náš úspěch do několika slov: kvalita piva, investice, malá fluktuace, stabilita.

V čem naopak myslíte, že pivovar čeká hodně práce?
Pivovar je živý organismus, stále se vyvíjí, proto určitě nemůže zůstat stát na místě a stagnovat. Budeme se nadále držet dalších rozvojových investičních plánů a samozřejmě rozvíjet prodej našeho výtečného piva. Naše plány směřují, v oblasti nových trhů, i do zahraniční.

Pivovar loni hospodařil krátkodobě se ztrátou, byl jste za to kritizován i některými opozičními zastupiteli, jak byste investice obhájil ze svého pohledu?
V dnešním dravém silném konkurenčním prostředí je třeba být akční, flexibilní a stále držet krok, nejlépe být o jeden kupředu. Investovali jsme především do výroby a kvality našeho piva, proto si nejsem jist, zda slovní spojení „obhájit investice“ je správné. V krátkodobém horizontu bylo nutné tyto investice učinit, abychom mohli pokračovat v našich dlouhodobých plánech a aktivně rozvíjet obchod a tím i perspektivu pivovaru.

Pivovar se podílí na sponzoringu mnoha veřejných akcí, hodláte v tom pokračovat?
Ano, myslím si, že je řada aktivit, které můžeme podpořit a těší nás to. Sponzoring určitě  patří mezi položky, které patří do ekonomického i kulturního koloritu podniku jako je DUDÁK – Měšťanský pivovar Strakonice. Kulturního a sportovního života se nezříkáme a chceme být určitě jeho součástí.

Jak osobně nahlížíte na budoucnost pivovarnictví v Čechách, resp. obstojí DUDÁK –  Měšťanský pivovar Strakonice v tvrdé konkurenci?
Jak jsem již řekl, trh s pivem je stále v pohybu, je dravý a v určitých okamžicích neúprosný. Jsou faktory, které neovlivníte třeba jako je počasí, katastrofy nebo rozhodnutí vlády. Snažíme se na svém „bitevním“ poli obstát se ctí, což se nám daří. Můj osobní názor na vývoj pivovarnictví je, že se bude stabilizovat, za několik let došlo k řadě změn a letos se projeví ve sladovnictví také povodně 2013, které se zcela jistě odrazí na úrodě chmele. Přesto patří pivovarnictví mezi naše tradiční obory, které budou žít svým vlastním životem.

Autor: Lukáš Houdek

924 views
Líbil se vám tento článek?

1 komentář

  1. Stanislav (20. října 2013 v 9:31)

    Škoda, že málo kritický rozhovor, jít spíše na otázky, které jsou neotřelé než na ty, jaké ocenění hodnotí jako nej…

Nechcete pejska k adopci?